c_id9

O oddziałach przygotowawczych w szkole. Prawo i dobre praktyki

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 05.04.2022

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Oddziały przygotowawcze są rekomendowaną przez MEiN formą organizacji pracy z dziećmi ukraińskimi. Są też rozwiązaniem znanym nam już wcześniej.

Tym razem jednak przynoszą wiele nowych wyzwań: nie wiemy, jak długo i w jakich miejscach w Polsce znajdą się ukraińscy uczniowie i uczennice, nie mamy także pewności, ile ich ostatecznie będzie.

Ważny kontekst stanowią też traumatyczne przeżycia dzieci z Ukrainy. Wszyscy zadajemy sobie pytania o ich integrację, ocenianie i klasyfikację. Niezmiennym wyzwaniem dyrektorek i dyrektorów szkół pozostają też ograniczone zasoby kadrowe oraz przestrzeń.

W rozmowie na ich temat udział wzięli:

  • Marta Hołub – dyrektorka, która obecnie powiększa liczbę uczniów w oddziałach przygotowawczych w swojej szkole,
  • Andrzej Wyrozembski – dyrektor, który tworzy taki oddział po raz pierwszy.

Te perspektywy wzmocnił głos ekspertki Urszuli Majcher-Legawiec , zajmującej się do lat edukacją wielokulturową, autorki publikacji “Oddział przygotowawczy w polskiej szkole”.

Podczas webinaru:

  • otrzymasz wskazówki, w jaki sposób tworzyć oddziały przygotowawcze w swojej szkole/ gminie,
  • poznasz argumenty za tym, by je dziś tworzyć,
  • przyjrzysz się wyzwaniom i możliwościom kadrowym
  • zainspirujesz się różnorodnym podejściem w planowaniu procesów adaptacyjnych, integracyjnych i edukacyjnych (w szkole podstawowej i liceum),
  • poznasz dobre praktyki integracji dzieci uczęszczających do oddziałów przygotowawczych i tradycyjnych klas a także współpracy nauczycieli pracujących z tymi klasami.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY