c_id9

Przewodnik „Zielony ład w szkole”

Publikacja

Informacje o materiale

Data dodania: 27.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Przewodnik ten powstał z myślą o wszystkich nauczycielach i nauczycielkach chcących realizować edukację ekologiczną na zajęciach w szkole podstawowej. Publikacja jest podzielona na trzy części. W części pierwszej prezentujemy koncepcję edukacji ekologicznej i piszemy o korzyściach z obecności tego rodzaju kształcenia w szkole, wyjaśniając, jak może wpływać na rozwój uczennic i uczniów oraz kształtować ich kompetencje kluczowe. Podpowiadamy, jak wprowadzać do szkoły elementy edukacji ekologicznej. W części drugiej omawiamy aktualne, istotne zagadnienia z obszaru ochrony środowiska dotyczące również zmiany klimatu oraz Europejskiego Zielonego Ładu – strategii stawiającej sobie za cel, aby Europa stała się pierwszym „zielonym kontynentem”: neutralnym dla klimatu, przyjaznym środowisku i troszczącym się o dobrostan ludzi przy jednoczesnym zrównoważonym gospodarowaniu zasobami. W części trzeciej prezentujemy przykładowe aktywności: zadania interdyscyplinarne (w przygotowaniu). Przybliżą one uczniom i uczennicom kilka wyzwań ekologicznych, z którymi się dziś mierzymy, i zagadnień środowiskowych, o których można rozmawiać w szkole na różnych przedmiotach – niezależnie lub uzupełniając się w różnych dziedzinach – realizując jednocześnie założenia podstawy programowej.

Pobierz materiał

Przewodnik „Zielony ład w szkole"

format: pdf

wielkość: 8,77 MB

Pobierz

Podobne materiały

Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak zaplanować projekt dotyczący różnorodności?

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Pakiet Platinium a Księga Koheleta”

Ćwiczenie można przeprowadzić na zakończenie omawiania fragmentów „Księgi Koheleta” (Biblia – Stary Testament) lub na godzinie wychowawczej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz „Dobrobyt a dobre życie – dyskusja o...

Zajęcia mają na celu pochylenie się nad pojęciami dobrobytu i dobrego życia jako koncepcji społecznych
Zobacz
Artykuł

Gra „Klimatyczne Wyzwania” – artykuł

W naszej europejskiej inicjatywie edukacyjnej związanej z grą „Klimatyczne Wyzwania” wzięło udział już ponad tysiąc nauczycieli
Zobacz
Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY