c_id9

Co to jest dobra żywność? Zadanie dla klas VII-VIII

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 27.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Zadania składa się z aktywności, które przeznaczone są na cztery przedmioty: geografię, matematykę język polski i godzinę wychowawczą. młodzieży możliwość poszukiwania odpowiedzi w ramach różnych przedmiotów. Można wykonać pojedyncze aktywności (2–4), o ile zrealizuje się wprowadzenie do zadania i podsumowanie. Zadanie należy rozpocząć od aktywności 1 (wprowadzającej), a najlepszym jego podsumowaniem jest realizacja aktywności 5 (godzina wychowawcza). Cele zadania w języku ucznia/uczennicy
– dowiem się jaki wpływ ma produkcja żywności na środowisko przyrodnicze,
– dowiem się jaki dlaczego wybór żywności ekologicznej i lokalnej jest korzystniejszy dla środowiska,
– poznam cele i założenia strategii „od pola do stołu”, dotyczącej produkcji żywności.

Kryteria sukcesu w języku ucznia/uczennicy
– potrafię określić pochodzenie produktów spożywczych (kraj pochodzenia, żywność ekologiczna),
– wymienię minimum trzy cechy żywności ekologicznej,
– wymienię minimum trzy przykłady wpływu produkcji żywności na środowisko przyrodnicze,
– wyjaśniam dlaczego żywność ekologiczna jest dobra dla zdrowia i środowiska,
– porównuję różne produkty spożywcze ze względu na ich ślad środowiskowy,
– wskażę powody produkcji dla których warto rozwijać ekologiczną produkcję żywności,
– wyjaśniam, jaki jest cel i najważniejsze założenia strategii „od pola do stołu”.

Pobierz materiał

Co to jest dobra żywność? Zadanie dla klas VII-VIII

format: pdf

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Karta pracy 1: Rybi szkielet

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Karta pracy 2: Środowiskowe śniadanie

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Karta pracy 3: Od pola do stołu

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Karta pracy 4: Dobra żywność

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Prezentacja: Żywność ekologiczna

format: pdf

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Teksty źródłowe: Żywność ekologiczna

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu uczniów, by kontynuować i doprowadzić projekt edukacyjny do finału.
Zobacz
Film lub webinarium

Dobrostan psychiczny i dobre relacje w szkole

Webinar z psychologiem poświęcony budowaniu dobrych relacji w szkole i zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzież
Zobacz
Film lub webinarium

Porusz przestrzeń. Interwencje artystyczne młodzieży

Zobacz
Publikacja

Poradnik dla opiekuna samorządu uczniowskiego

Praktyczny przewodnik został stworzony, aby wspierać nauczycieli, dyrektorów i wszystkich zainteresowanych w rozwijaniu demokratycznych, zaangażowanych i skutecznych
Zobacz
Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY