Duet Julianna Płaczysko – kobiety w przestrzeni publicznej

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 15.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Oglądajcie z uczniami i uczennicami filmy pokazujące kobiety w niestandardowych rolach. Zacznijcie od filmu „Julia i Ania, duet Julianna Płaczysko”. Przed i po filmie zadajcie pytania z listy poniżej i przeprowadźcie dyskusję klasową. Pytania ułożone są od najłatwiejszych, do bardziej skomplikowanych, dlatego gdy pracujecie z młodszą młodzieżą, możecie wybrać te, które najbardziej pasują. Zanim przejdziecie do pracy upewnijcie się, że twoja grupa zna pojęcia „stereotyp” i „uprzedzenie” oraz „dyskryminacja”. Pytania przed projekcją:

  • Narysuj osobę marzącą po murach, robiącą graffiti, albo malującą ścianę.
  • Jak wygląda? Jakiej jest płci?
  • Czy powinno się zamalowywać graffiti w mieście? Kto powinien to robić?

Pytania po projekcji:

  • Kto maluje klatkę schodową na tym filmie?
  • Jak myślisz, dlaczego to robią?
  • Dlaczego Julia uważa, że malowanie murów jest satysfakcjonujące?
  • Czy można się zmęczyć patrząc na pomazane mury? Czy znasz sformułowanie „chaos wizualny”? Do czego się odnosi?

Pytania pogłębiające:

  • Co to znaczy, że Julia i Ania pomagają ludziom „odzyskiwać mury”?
  • Co to oznacza „oddawać głos obywatelkom i obywatelom” i „oddawać sprawy w ręce obywatelek i obywateli”?
  • Dlaczego niewiele kobiet zajmuje się aktywizmem wizualnym w przestrzeni publicznej? Czy ma to związek z jakimiś stereotypami płci

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. IV-VI

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak stworzyć przestrzeń, w której dobrze się uczy?

Przyjazna i komfortowa przestrzeń szkolna sprzyja zdobywaniu wiedzy i wzmacnia współpracę.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak wzmocnić relacje na zakończenie roku szkolnego

Zobacz
Film lub webinarium

Jak tworzyć bezpieczną atmosferę w szkole?

Zobacz
Publikacja

Świętuj, żeby zrozumieć

Zobacz
Film lub webinarium

„Jak tworzyć skuteczne zasady antydyskryminacyjne w szkole”

Zobacz
Publikacja

Uwikłani w wielkie narracje. Jak krytycznie myśleć o...

Publikacja powstała z myślą o uczniach i uczennicach
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole

Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozpoznawać i reagować na dyskryminację w klasie?

Zobacz
Film lub webinarium

Inspiracje do działań społecznych w szkole

Zobacz
Film lub webinarium

Szkoła bez telefonów – tak czy nie?

Może zamiast winić technologię, warto spróbować zrozumieć młode pokolenie, które przecież nie zna świata bez internetu.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY
?>