Stres, zwłaszcza przewlekły, obniża koncentrację, utrudnia zapamiętywanie i uczenie się. Młodzi ludzie potrzebują wsparcia, by samodzielnie rozwiązywać swoje problemy emocjonalne.
Jak pracować z uczniami, by nieprzyjemne emocje, które odczuwają, nie utrudniały im nauki oraz integrowania się z klasą? Dowiedz się tego na naszym kursie „Jak pomóc uczniom opanować stres?”.
Zapraszamy:
- nauczycieli i nauczycielki,
- pedagogów i pedagożki szkolne,
- psychologów i psycholożki szkolne,
Z nami:
- dowiesz się, jak rozpoznawać różne reakcje dzieci i młodzieży na stresujące sytuacje,
-
zrozumiesz potrzeby osób doświadczających stresu i trudności w przeżywaniu emocji,
- zdobędziesz wiedzę, jak reagować, gdy wśród uczniów i uczennic odczuwalne jest napięcie,
- wykorzystasz proste narzędzia wsparcia psychospołecznego, by młodzi ludzie mogli lepiej radzić sobie ze stresem i nieprzyjemnymi emocjami, które utrudniają naukę i codzienne funkcjonowanie,
-
poznasz metody pomagające obniżyć poziom lęku i stresu odczuwanego przez uczniów i uczennice,
- łatwiej zintegrujesz grupę.
Proponujemy Ci 2 ścieżki szkoleniowe
- ŚCIEŻKA POGŁĘBIONA
Odbywa się stacjonarnie oraz online. Zdobędziesz konkretne umiejętności i poznasz główne założenia praktycznych technik, m.in. Better Learning Programme*. Zajęcia poprowadzą doświadczone trenerki i mentorki. Po zakończeniu kursu otrzymasz zaświadczenie o uczestnictwie oraz certyfikat nabytych umiejętności.
- ŚCIEŻKA OGÓLNA
Zrealizujesz ją na praktycznych warsztatach online, które wprowadzą Cię w podstawowe zagadnienia. Po zakończeniu zajęć otrzymasz zaświadczenie potwierdzające Twój udział.
W tej chwili nie mamy wolnych miejsc w tej ścieżce, ale możesz zostawić nam swój adres, by dowiedzieć się o kolejnym naborze.
Better Learning Programme to model pracy mający na celu odzyskanie utraconych zdolności do nauki przez uczniów narażonych na stres związany z kryzysem i konfliktem. BLP został opracowany przez norweską organizację humanitarną zajmującą się ochroną prawa osób dotkniętych wysiedleniem – Norwegian Refugee Council (NRC). Program opiera się na badaniach i międzynarodowych wytycznych dotyczących najlepszych praktyk w zakresie psychospołecznego wsparcia edukacji w sytuacjach kryzysowych.
ŚCIEŻKA OGÓLNA. KURS ONLINE
Co dla Ciebie przygotowaliśmy?
-
Cykl sześciu warsztatów online:
– 1 w formule wykładu z ekspertami i ekspertkami pracującymi z dziećmi i młodzieżą w obszarze stresu i doświadczenia migracji
– 5 praktycznych warsztatów, podczas których “na sobie” przećwiczyć narzędzia pomagające obniżyć lęk i niepokój, aby później móc wykorzystywać je w pracy z dziećmi i młodzieżą w sytuacjach bieżących. Każde spotkanie w ramach cyklu trwa 2 godziny zegarowe. - Materiały edukacyjne opisujące jak, krok po kroku wspierać powrotu do nauki uczniów i uczennice w sytuacjach kryzysowych.
- Przestrzeń podczas cyklu spotkań na wymianę dobrych praktyk z innymi nauczycielami, nauczycielkami oraz specjalistami i specjalistkami ze szkół z całej Polski.
Zobacz, jak przebiega nasz cykl 6 warsztatów online:
Bierzesz udział w 6 spotkaniach online. Dwa terminy spotkań są do wyboru:
GRUPA 1
GRUPA 2
Spotkanie wprowadzające i wykład psychologa międzykulturowego nt. stresu i reakcji organizmu
(wtorek)
w godz. 18-20
Warsztat „Stresujące sytuacje i reakcje”
(poniedziałek)
w godz. 18-20
Warsztat „Stres i samoregulacja”
(czwartek)
w godz. 18-20
Warsztat „Jedność ciała i umysłu”
(poniedziałek)
w godz. 18-20
Warsztat „Pozbywanie się niechcianych myśli”
w godz. 18-20
w godz. 18-20
Warsztat polegający na wymianie doświadczeń z innymi nauczycielami i nauczycielkami z prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą z wykorzystaniem metody pracy Better Learning Programme. Spotkanie dla osób, które chcą się dalej rozwijać.
(czwartek)
w godz. 18-20
w godz. 18-20
ŚCIEŻKA POGŁĘBIONA. KURS HYBRYDOWY
Co dla Ciebie przygotowaliśmy?
- trzymiesięczny kurs internetowy, podczas którego będziesz krok po kroku poznawać metody pracy nad wspieraniem psychospołecznym uczniów, borykających się ze stresem i lękiem. Wszystko we współpracy z doświadczonymi trenerkami i mentorkami.
- dwudniowe szkolenie stacjonarne podczas którego zastosujesz “na sobie” narzędzia pomagające obniżyć lęk i niepokój, aby później móc wykorzystywać je w pracy z dziećmi i młodzieżą. Poznasz i integrujesz się z innymi osobami z kursu.
- spotkania online i forum internetowe do wymiany dobrych praktyk z innymi nauczycielami i nauczycielkami ze szkół z całej Polski,
- materiały edukacyjne opisujące jak, krok po kroku wspierać powrotu do nauki uczniów i uczennice w sytuacjach kryzysowych.
Zobacz, jak przebiega kurs hybrydowy:
- Czas trwania kursu: od 9 marca do 15 czerwca
- Bierzesz udział w warsztacie online, który jest wprowadzeniem do kursu 14 marca 18:00-20:00 (2 godz.)
- Uczestniczysz w szkoleniu stacjonarnym. Zapewniamy Ci bezpłatny nocleg i posiłki oraz zwrot kosztów podróży. Dwa terminy do wyboru: 31 marca - 2 kwietnia w Warszawie lub w okolicach Warszawy lub 14 - 16 kwietnia w którymś z wojewódzkich miast
- Bierzesz udział w dwóch spotkaniach mentorskich online
- Jesteś gotowa lub gotowy, by wprowadzić rozwiązania w klasie
- Otrzymujesz certyfikat, który potwierdza zdobycie nowych kompetencji
Porównaj obie ścieżki i wybierz opcję dla siebie
Ścieżka ogólna
Ścieżka pogłębiona
Cykl 6 warsztatów online „Jak pomóc uczniom opanować stres?
Kurs hybrydowy „Jak pomóc uczniom opanować stres?”
- Pracujesz wyłącznie w formie online
- Udział we wszystkich 6 warsztatach online prowadzonych w ramach cyklu
- Podejmując decyzję przemyśl, czy krótka forma szkoleniowa jest dla Ciebie wystarczająca. Jeśli uznasz, że to za mało - może lepiej wybrać ścieżkę pogłębioną
- Zyskujesz pełną swobodę i elastyczność w wyborze, kiedy zapoznasz się z materiałami edukacyjnymi
- Zyskujesz niezależność czasową
- Podejmując decyzję przemyśl, czy brak kontaktu z innymi uczestnikami oraz trenerami nie będzie ograniczał Twojej możliwości uczenia się
- Zapoznasz się z metodą pracy Better Learning Programme (BLP) pomagającą obniżyć stres wśród uczniów
- Podejmując decyzję przemyśl, czy komponent wiedzowy jest dla Ciebie wystarczający, aby poszerzyć swój warsztat pracy i korzystać z BLP
- Samodzielnie prowadzisz praktyczne zajęcia z uczniami na podstawie udostępnionych scenariuszy zajęć
- Podejmując decyzję przemyśl, czy masz gotowość do samodzielnego wprowadzania elementów nowej metody w pracy z uczniami
- Otrzymujesz materiały edukacyjne opisujące, jak krok po kroku wspierać powroty do nauki uczniów i uczennice w sytuacjach kryzysowych
- Otrzymujesz zaświadczenie o udziale w cyklu 6 warsztatów online
- Poznajesz online innych nauczycieli i nauczycielki z całej Polski, wymienicie się doświadczeniami i możecie w przyszłości wspierać się wzajemnie w obszarze pracy ze stresem
- Pracujesz w formie łączonej (online i stacjonarnie)
- Udział w 3 miesięcznym kursie internetowym (dla nauczycieli klas IV-VIII szkół podstawowych, liceum i technikum oraz specjalistów szkolnych)
- Podejmując decyzję przemyśl, czy dysponujesz wystarczającą ilością czasu, aby przejść kurs w całości. Jeśli uznasz, że możesz mieć z tym kłopot - może lepiej wybrać ścieżkę podstawową
- W trakcie realizacji części online masz swobodę i elastyczność w wyborze, kiedy zapoznasz się z materiałami edukacyjnymi. Te części kursu realizujesz według własnego harmonogramu
- Udział w dwudniowym szkoleniu stacjonarnym daje Ci możliwość intensywnej pracy warsztatowej, poznania innych uczestników kursu na żywo (stworzenia wspierającej się grupy), wymiany doświadczeń oraz zadawania pytań trenerom
- Podejmując decyzję przemyśl, czy jesteś gotów/gotowa dostosować się do terminów spotkań podanych przez organizatora
- Zapoznasz się z metodą pracy Better Learning Programme (BLP) pomagającą obniżyć stres wśród uczniów i przećwiczysz ją "na sobie"
- Podejmując decyzję przemyśl, czy masz otwartość do realizowania prostych ćwiczeń "na sobie" i dzielenie się refleksjami podczas warsztatów
- Przy wsparciu mentorskim realizujesz praktyczne zajęcia z uczniami na podstawie udostępnionych scenariuszy zajęć i możesz od razu porozmawiać o swoim doświadczeniu
- Podejmując decyzję przemyśl, czy jest dla Ciebie wartością możliwość omawiania i konsultowania doświadczeń we wprowadzaniu elementów nowej metody w pracy z uczniami
- Otrzymujesz materiały edukacyjne opisujące, jak krok po kroku wspierać powroty do nauki uczniów i uczennice w sytuacjach kryzysowych
- Otrzymujesz certyfikat potwierdzający zdobycie kompetencji
- Poznajesz na żywo innych nauczycieli i nauczycielki z całej Polski, wymienicie się doświadczeniami i możecie w przyszłości wspierać się wzajemnie w obszarze pracy ze stresem