Jak pomóc uczniom opanować stres?

Stres, zwłaszcza przewlekły, obniża koncentrację, utrudnia zapamiętywanie i  uczenie się. Młodzi ludzie potrzebują wsparcia, by samodzielnie rozwiązywać swoje problemy emocjonalne.

Jak pracować z uczniami, by nieprzyjemne emocje, które odczuwają, nie utrudniały im nauki oraz integrowania się z klasą? Dowiedz się tego na naszym kursie „Jak pomóc uczniom opanować stres?”.

Zapraszamy:

Z nami:

Proponujemy Ci 2 ścieżki szkoleniowe

Odbywa się stacjonarnie oraz online. Zdobędziesz konkretne umiejętności i poznasz główne założenia praktycznych technik, m.in. Better Learning Programme*. Zajęcia poprowadzą doświadczone trenerki i mentorki. Po zakończeniu kursu otrzymasz zaświadczenie o uczestnictwie oraz certyfikat nabytych umiejętności.

Zrealizujesz ją na praktycznych warsztatach online, które wprowadzą Cię w podstawowe zagadnienia. Po zakończeniu zajęć otrzymasz zaświadczenie potwierdzające Twój udział.
W tej chwili nie mamy wolnych miejsc w tej ścieżce, ale możesz zostawić nam swój adres, by dowiedzieć się o kolejnym naborze.

Better Learning Programme to model pracy mający na celu odzyskanie utraconych zdolności do nauki przez uczniów narażonych na stres związany z kryzysem i konfliktem. BLP został opracowany przez norweską organizację humanitarną zajmującą się ochroną prawa osób dotkniętych wysiedleniem – Norwegian Refugee Council (NRC). Program opiera się na badaniach i międzynarodowych wytycznych dotyczących najlepszych praktyk w zakresie psychospołecznego wsparcia edukacji w sytuacjach kryzysowych. 

ŚCIEŻKA OGÓLNA. KURS ONLINE

Co dla Ciebie przygotowaliśmy?

Zobacz, jak przebiega nasz cykl 6 warsztatów online:

Bierzesz udział w 6 spotkaniach online. Dwa terminy spotkań są do wyboru:

GRUPA 1

GRUPA 2

Spotkanie wprowadzające i wykład psychologa międzykulturowego nt. stresu i reakcji organizmu

7 lutego
(wtorek)
w godz. 18-20
28 lutego
(wtorek)
w godz. 18-20

Warsztat „Stresujące sytuacje i reakcje

13 lutego
(poniedziałek)
w godz. 18-20
2 marca
(czwartek)
w godz. 18-20

Warsztat „Stres i samoregulacja”

16 lutego
(czwartek)
w godz. 18-20
7 marca
(wtorek)
w godz. 18-20

Warsztat „Jedność ciała i umysłu”

20 lutego
(poniedziałek)
w godz. 18-20
9 marca
(czwartek)
w godz. 18-20

Warsztat „Pozbywanie się niechcianych myśli”

23 lutego
(czwartek)
w godz. 18-20
16 marca 
(czwartek)
w godz. 18-20

Warsztat polegający na wymianie doświadczeń z innymi nauczycielami i nauczycielkami z prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą z wykorzystaniem metody pracy Better Learning Programme. Spotkanie dla osób, które chcą się dalej rozwijać.

30 marca
(czwartek)
w godz. 18-20
30 marca 
(czwartek)
w godz. 18-20

ŚCIEŻKA POGŁĘBIONA. KURS HYBRYDOWY

Co dla Ciebie przygotowaliśmy?

Zobacz, jak przebiega kurs hybrydowy:

Porównaj obie ścieżki i wybierz opcję dla siebie

Ścieżka ogólna

Ścieżka pogłębiona

Cykl 6 warsztatów online „Jak pomóc uczniom opanować stres?

Kurs hybrydowy „Jak pomóc uczniom opanować stres?”

Pracuję w szkole w czasach migracji

Kurs online i warsztaty stacjonarne

Dołącz do naszej grupy kursowej, jeśli:

  • Pracujesz w szkole, w której uczą się uczniowie z doświadczeniem migracji,
  • Szukasz rozwiązań, które pozwolą Ci adekwatnie reagować na nowe wyzwania i dynamiczną sytuację,
  • Brakuje Ci czasu, by realizować kolejne zadania oraz nie wystarcza motywacji, by stawiać czoła problemom. 

W kursie spotykamy się stacjonarnie i/lub online. Skupiamy się na potrzebach uczniów polskich i migranckich. Wspieramy uczestniczki i uczestników  w realizacji działań w szkołach.

Z nami

  •  poznasz nauczycieli, dyrektorów, asystentów międzykulturowych, pedagogów, polskich i ukraińskich, pracujących w szkołach w całej Polsce.
  • będziesz mieć pod ręką wiedzę i narzędzia, które wykorzystasz jako bazę do swojej pracy z uczniami polskimi i migranckimi.

Dla kogo jest ten kurs?

Dyrektorów, wicedyrektorów, nauczycieli, wychowawców oddziałów przygotowawczych i mieszanych, pedagogów i psychologów szkolnych, asystentów międzykulturowych  ze szkół, w których uczą się uczniowie-migranci (niezależnie od ich liczby czy rodzaju prowadzonych klas). 

Zapisz się na kurs, aby objąć swoimi działaniami uczniów z różnych klas lub całą szkołę, a wiedzą z kursu podziel się z innymi członkami społeczności szkolnej.

Nowa edycja kursu rusza na jesieni.

Udział jest bezpłatny

Co znajdziesz w naszym kursie?

Wsparcie

Podczas kursowych spotkań poznasz mentorów, ekspertów, nauczycieli, dyrektorów, asystentów międzykulturowych, w gronie których dzielimy się problemami, wyzwaniami i rozwiązaniami.

Potrzebną wiedzę i praktyczne materiały

W modułach kursu znajdziesz metody, które możesz wykorzystać w klasie/szkole różnorodnej kulturowo i językowo. Dotyczą oceniania, metod pracy, integracji i wrażliwości na perspektywę innych. Poznasz też niezbędną podstawę teoretyczną.

Elastyczne formy pracy

Proponujemy Ci warsztaty w wersji stacjonarnej i online, a także spotkania z mentorem i realizację modułów online w dowolnym czasie.

Pomoc w trudnych sytuacjach

W kursie poruszamy tematy takie jak zarządzanie konfliktami w szkole, praca z trudnymi emocjami, współpraca z rodzicami czy ocenianie w klasie różnorodnej kulturowo.

Harmonogram kursu

  • Start Kursu online

    2 marca 2023 

    5 modułów

  • Warsztaty stacjonarne

    11.-25. marca w kilku miastach

  • WarsztaTy stacjonarne

    15.-31. maja w kilku miastach

  • Zakończenie kursu

    31.maja 

    zamknięcie ostatniego modułu

Partner programu

Partner programu

Po lewej na pomarańczonym tle litery NRC, po prawej napis "Norwegian Refugee Council"

Partnerem programu „Razem w szkole. Polska-Ukraina” jest Norwegian Refugee Council (NRC). NRC specjalizuje się w reagowaniu w sytuacjach kryzysowych i pomocą osobom uciekającym przed wojną i prześladowaniami, a także zapewnienie dzieciom i młodzieży dotkniętej przesiedleniem wysokiej jakości edukacji.

Program Lepszego Uczenia Się 1 – BLP 1 (Better Learning Programme)  został opracowany NRC.

 

Razem w szkole. Polska-Ukraina

Z nami świadomie zaopiekujesz się wszystkimi uczennicami i uczniami w sytuacji, gdy do szkoły lub klasy dołączyli młodzi ludzie z doświadczeniem uchodźczym z Ukrainy.

Pomożemy Ci radzić sobie z wyzwaniami takimi jak:
– niewystarczająca wiedza o uczniach z Ukrainy: ich poziomie nauczania i potrzebach,
– zróżnicowanie wiedzy młodych ludzi w szkole i w klasach,
– konflikty oraz stres i napięcie, które wynika z ich trudnych doświadczeń i utrudnia im uczenie się.

Rejestracje na ten semestr są już zamknięte. Zapraszamy w kolejnym roku.

Udział w programie wspiera realizację kierunków polityki oświatowej Państwa na rok 2022/2023 (doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy).