Obecnie zbieramy nauczycielki i nauczycieli zainteresowanych udziałem w projekcie (lub podobnym działaniu) w nowym roku szkolnym.
Ten projekt jest dla Ciebie, jeśli masz już świadomość, że nasz świat potrzebuje całkowicie nowego sposobu myślenia, by poradzić sobie z kryzysem klimatycznym, ekologicznym, ekonomicznym i społecznym.
Co zyskasz?
poznasz narzędzia wzmacniające krytyczne myślenie uczniów i uczennic (w kontekście procesów globalnych i nie tylko),
wzmocnisz sprawczość młodych ludzi i wesprzesz ich w zmianach w szkole i lokalnej społeczności,
poznasz nauczycielki i nauczycieli z podobnym punktem widzenia na sprawy globalne,
zrobisz ważny krok w długiej i ciekawej wędrówce do zdrowszego i bardziej sprawiedliwego świata.
Do projektu zapraszamy klasy 7-8 szkół podstawowych, szkoły ponadpodstawowe oraz inne placówki oświatowo i oświatowo-wychowawcze tego poziomu nauczania.
A zatem, nauczycielki, nauczyciele (niezależnie od przedmiotu) wychowawcy, wychowawczynie, bibliotekarki i bibliotekarze… Spotkajmy się w projekcie!
Jeśli ludzkość ma przetrwać i wznieść się na wyższy poziom, potrzebujemy całkowicie nowego sposobu myślenia.
Wszyscy bierzemy udział w kursie internetowym, w którym wzmacniamy swoje krytyczne myślenie (również w kontekście funkcjonujących współcześnie idei oraz uwarunkowań systemowych) korzystamy z materiałów merytorycznych i dydaktycznych związane z edukacją globalną. Pracujemy nad kolejnymi zadaniami w kursie przy wsparciu mentorki lub mentora, który udziela nam informacji zwrotnej.
Bierzemy także udział w wydarzeniach online i na żywo, podczas których dowiadujemy się, jak zadbać o siebie oraz rozwijać umiejętność empatycznej, otwartej i nieoceniającej komunikacji.
Tworzymy grupy młodzieży (5-10 osób), która angażuje się w działania. Prowadzimy z nimi zajęcia na podstawie scenariuszy, które otrzymujemy od CEO, by umieli działać metodą projektu młodzieżowego: biorą udział w wydarzeniu online oraz otrzymają materiały.
II półrocze – działamy!
W II półroczu skupiamy się na prowadzeniu działań w przestrzeni szkolnej i/lub lokalnej. Poprzez kolejne moduły kursu internetowego, materiały i wydarzenia jesteśmy wspierani w rozwijaniu kompetencji niezbędnych dla wprowadzenia pozytywnych zmian w szkole i lokalnej społeczności.
Grupa młodzieżowa w ramach projektu pogłębia wiedzę na temat najistotniejszych wyzwań współczesności. Te nowe idee i perspektywy są źródłem inspiracji, by pracować nad własnym projektem na rzecz globalnej zmiany.
Wsparcie, które otrzymujemy w ramach projektu to:
6 modułów kursu
internetowego
Zmianę świata zacznij od siebie. Samoopieka i empatyczna komunikacja
Kurs intelektualnej samoobrony. Jak myśleć krytycznie w świecie dezinformacji i manipulacji
Źródła nowoczesności. Projekt dla zmiany - diagnoza lokalna
Projekt dla zmiany - wybieramy ścieżkę i planujemy działania
przewodnik dla młodzieży, który wspiera merytorycznie i metodologicznie w realizacji projektu młodzieżowego na rzecz globalnej zmiany,
scenariusze do przeprowadzenia spotkań grupy projektowej,
zestaw scenariuszy przedmiotowych i ćwiczeń, dzięki którym poruszysz tematy globalne na swoich lekcjach,
szkolenia:
webinarium, które wprowadzi Cię do projektu i będzie połączone z warsztatami o tym, jak zadbać o siebie,
2-dniowe warsztaty stacjonarne, które wzmocnią Twoje kompetencje krytycznego myślenia i innych treści kursu, a także przygotują do pracy metodą projektu młodzieżowego (dla chętnych)
webinarium dla Twoich uczniów i uczennic, które wprowadzi ich do tematyki projektu,
szkolenia online dla młodzieży na temat krytycznego myślenia i analizy mediów, spotkania z aktywistami i aktywistkami (dla chętnych).
mentoring
dla Ciebie: informacja zwrotna od mentora, mentorki po wypełnieniu zadań w kursie internetowym (3 zadania obowiązkowe),
wzmacniające spotkania Twojej grupy kursowej z mentorem, mentorką (2 z 3 spotkań obowiązkowe),
mentoring dla grup młodzieżowych, czyli 2 spotkania całego zespołu z mentorem, mentorką, które pomogą uczniom i uczennicom w pracy nad swoim projektem (przynajmniej 1 spotkanie obowiązkowe).
Na zakończenie projektu wszyscy otrzymują od CEO zaświadczenie, które potwierdza zdobyte kompetencje i podjęte działania. Przygotawne są także dyplomy dla uczennic i uczniów zaangażowanych w projekt oraz dyplom dla szkoły.
Jako uczestniczka lub uczestnik programu „Globalna szkoła” otrzymujemy także zaproszenia (dla nas i dla młodzieży) na festiwale internetowe z okazji Tygodnia Edukacji Globalnej i Dnia Ziemi.
Nasi uczniowie mogą także zaprezentować swój projekt na ogólnopolskim spotkaniu na żywo, które Centrum Edukacji Obywatelskiej organizuje dla wszystkich osób zaangażowanych w działania globalne w szkołach
2. Dlaczego warto
Rozbudzamy nadzieje. Twoją i ludzi na których wpływasz. To cel naszego projektu w postępującym kryzysie społeczno-ekonomicznym, klimatycznym i utracie bioróżnorodności. Zróbmy razem coś dobrego. Pokażmy ludziom blisko nas, że inny świat jest możliwy.
Pomożemy Ci we wprowadzaniu konkretnych, lokalnych rozwiązań i zainspirujemy Was do nowych sposobów myślenia. Taką cegiełkę do poprawy sytuacji może dołożyć szkoła.
To więcej niż zmiana wokół, to zmiana w sobie. Wzmacniaj w swoich podopiecznych – na przekór pogarszającemu się stanowi zdrowia psychicznego młodzieży i dorosłych – poczucie sprawczości i zaangażowanej obecności w świecie!
Co zyskujesz
Co zyskuje młodzież
Co zyskujesz
większą kompetencję krytycznego myślenia, zwłaszcza w rozumieniu globalnych procesów i wyzwań,
krytyczne podejście do współczesnych idei oraz ich uwarunkowań systemowych i proponowanych przez nie rozwiązań,
większy dobrostan: swój i młodzieży wokół siebie,
umiejętność bardziej empatycznej, otwartej i nieoceniającej komunikacji,
umiejętność wspólnego z młodzieżą tworzenia celów, działań i podsumowań,
większą znajomość uczniów i uczennic, a przede wszystkim ich mocnych stron,
uczestnictwo w ogólnopolskich i ogólnoświatowych działaniach na rzecz globalnej zmiany.
Co zyskuje młodzież
doświadczenie nauki opartej na kompetencjach, zamiast nauki opartej o wiedzę,
odniesienia do aktualnych wydarzeń i sytuacji na świecie w procesie uczenia się,
rozumienie interdyscyplinarności nauki oraz powiązań funkcjonujących w świecie,
kompetencję krytycznego myślenia,
umiejętności organizacyjne – wyznaczania celów, planowania i podziału zadań,
umiejętność samodzielnego uczenia się,
umiejętności liderskie i współpracy,
poczucie funkcjonowania we wspólnocie grupowej, dalej klasowej, ale też globalnej,
umiejętności społeczne – dzięki zaangażowaniu w działania na rzecz społeczności,
rozwój postawy solidarności, odpowiedzialności i obywatelskości, które przełożą się na działanie,
pewność siebie, poczucie decyzyjności, sprawczości i świadomość swoich mocnych i słabych stron.
3. Zgłoszenie na rok szkolny 2024/25
Kliknij niżej, wypełnij formularz i zaznacz, że jesteś zainteresowany tym obszarem działań CEO.
A może w Twojej szkole są inne osoby, które interesuje ta tematyka? Zachęcamy, by do programu zgłaszać się w duecie. Wypełnijcie formularz pojedynczo, by wziąć udział w kursie internetowym związanym z indywidualnym mentoringiem. Sprawozdania z realizacji projektu młodzieżowego możecie już jednak złożyć wspólnie. Zyskacie też wzajemne wsparcie w działaniach.
4. Harmonogram w tym roku szkolnym
5. Regulamin
Rekrutacja do projektu
Koniec: 1 października 2023
Rozpoczęcie kursu internetowego dla nauczyciela/ki
28 września 2023
Szkolenie wprowadzające online
do 4 października 2023
Mentoring indywidualny dla nauczyciela/ki
przez cały okres trwania kursu (3 informacje zwrotne pisemne do zadań obowiązkowych, 3 spotkania grupy kursowej; obecność obowiązkowa na 2 z 3 spotkań)
Webinarium dla uczniów i uczennic, które wprowadzi ich do tematyki projektu
grudzień 2023/styczeń 2024
Warsztaty online i mentoring grupowy (dla uczniów i uczennic)
od grudnia 2023 do kwietnia 2024
Koniec działań w szkole
do 24 kwietnia 2024
Zakończenie kursu internetowego dla nauczyciela/ki i przekazanie sprawozdania online z działań
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.Polityka prywatności
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.