Co to jest dobra żywność? Zadanie dla klas VII-VIII

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 27.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Zadania składa się z aktywności, które przeznaczone są na cztery przedmioty: geografię, matematykę język polski i godzinę wychowawczą. młodzieży możliwość poszukiwania odpowiedzi w ramach różnych przedmiotów. Można wykonać pojedyncze aktywności (2–4), o ile zrealizuje się wprowadzenie do zadania i podsumowanie. Zadanie należy rozpocząć od aktywności 1 (wprowadzającej), a najlepszym jego podsumowaniem jest realizacja aktywności 5 (godzina wychowawcza). Cele zadania w języku ucznia/uczennicy
– dowiem się jaki wpływ ma produkcja żywności na środowisko przyrodnicze,
– dowiem się jaki dlaczego wybór żywności ekologicznej i lokalnej jest korzystniejszy dla środowiska,
– poznam cele i założenia strategii „od pola do stołu”, dotyczącej produkcji żywności.

Kryteria sukcesu w języku ucznia/uczennicy
– potrafię określić pochodzenie produktów spożywczych (kraj pochodzenia, żywność ekologiczna),
– wymienię minimum trzy cechy żywności ekologicznej,
– wymienię minimum trzy przykłady wpływu produkcji żywności na środowisko przyrodnicze,
– wyjaśniam dlaczego żywność ekologiczna jest dobra dla zdrowia i środowiska,
– porównuję różne produkty spożywcze ze względu na ich ślad środowiskowy,
– wskażę powody produkcji dla których warto rozwijać ekologiczną produkcję żywności,
– wyjaśniam, jaki jest cel i najważniejsze założenia strategii „od pola do stołu”.

Pobierz materiał

Co to jest dobra żywność? Zadanie dla klas VII-VIII

format: pdf

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Fotografia jako dokument. Wyprowadzenie Żydów z getta w...

Scenariusz lekcji dotyczy losów ludności żydowskiej w czasie II wojny światowej. Opiera się na analizie fotografii jako
Zobacz
Publikacja

Europa w 12 lekcjach

W broszurze znajdziecie odpowiedź na podstawowe pytanie, czym jest i czemu służy Unia Europejska.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Polskie przykłady rozwijania umiejętności myślenia w klasie

Polecamy publikację “Uczyć (się) głębiej” wraz z polskimi przykładami wykorzystania narzędzi w niej opisywanych.
Zobacz
Artykuł

Film w szkole. Nie tylko na lekcji wychowawczej

Artykuł, który wprowadza w tematykę edukacji filmowej w szkole.
Zobacz
Materiał graficzny

Plakaty „Ścieżki do Celów”

Plakaty “Ścieżki do Celów”. Materiały dodatkowe dla nauczycieli i nauczycielek do zajęć z edukacji globalnej.
Zobacz
Materiał graficzny

Dach na monsun

Dach na monsun, czyli czy można przygotować się na zmiany klimatyczne. Materiał dodatkowy dla nauczycieli i nauczycielek
Zobacz
Dobra praktyka

Sprawiedliwe toalety. Dobra praktyka z Zabrza

Sprawiedliwe toalety. Dobra praktyka projektu wykonanego przez uczniów i uczennice z Zabrza. Materiał dodatkowy na zajęcia z
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Śmietnisko – siedzisko

Śmietnisko - siedzisko. Design przedmiotu z używanych materiałów. Scenariusz zajęć z plastyki i zajęć artystycznych
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Różne = równe. W świecie barw i wartości

Różne = równe. W świecie barw i wartości. Ćwiczenie z zakresu edukacji globalnej na lekcje plastyki w
Zobacz
Artykuł

5. Strategia OK

Wspomaganie uczniów, by stali się odpowiedzialnymi autorami procesu swojego uczenia się.
Zobacz
Artykuł

4. Strategia OK

Umożliwianie uczniom, by korzystali wzajemnie ze swojej wiedzy i umiejętności.
Zobacz
Artykuł

3. Strategia OK

Udzielanie uczniom takich informacji zwrotnych, które umożliwiają im widoczny postęp.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY