CCE launches projects to support educational integration in Polish schools for 2023/24!

students in the classroom raise hands, the teacher stands near the board

Currently, there are approximately 185 000 Ukrainian pupils in Polish schools (of which approximately 135 000 are refugees and war refugees). Already, around 75% of male and female teachers teach at least one child of Ukrainian origin. Therefore, the Center for Citizenship Education is launching projects that will provide them with comprehensive support in introducing educational integration.

„Improving teachers’ competences in working with students with migrant experience (…)” is one of the basic directions for the implementation of educational policy in Poland in the school year 2023/2024. The aim of our projects is to support schools in adapting to the needs of both Polish and Ukrainian pupils and students. Through educational integration, it is possible to create conditions at school that are conducive to the educational success of all students, regardless of their nationality and diverse needs.

This year, we plan to reach 28 schools with educational integration support programmes and conduct training and events for 2,695  teachers. Our activities will focus on three key areas:

  • responding to emotional needs, especially through activities aimed to preparing teachers to teach students stress management techniques;

  • responding to learning needs, especially through promoting teaching and assessment methods which are relevant to more diverse classrooms and the practice of simplifying the language of instruction;

  • responding to social needs, especially in terms of preventing intercultural tensions and responding to intercultural conflicts that may arise in school communities.

CCE’s offer

For the 2023/2024 school year, CCE has prepared a rich offer of activities to support educational integration.

Better Learning Programmelogo organizacji Norwegian Refugee Council

A partner in the projects „O redukcji stresu” („On stress reduction”), „Redukcja stresu dla lepszego uczenia się” („Stress reduction for better learning”), and „O redukcji stresu: procesowe wsparcie szkół” („On stress reduction: process support for schools”) is the Norwegian humanitarian organisation for the protection of the rights of people affected by displacement Norwegian Refugee Council (NRC).

NRC, in collaboration with the Department of Education at the University of Tromsø – The Arctic University of Norway, has developed the Better Learning Programme (BLP) that we use in our projects. It is a working model aimed at recovering the lost learning capacity of students exposed to the stress related to crisis and conflict. The programme is implemented by the NRC in a number of countries and is based on best practices in psychosocial support for education in times of crisis.

As a partner in the educational integration support project, the NRC will be responsible for, among other things, the preparation and adaptation of textbooks for the BLP method, the development and translation of supportive educational materials and videos, the organisation of training and expert visits for BLP trainers/trainers and school staff involved in the project, and the development of a system to monitor the effects of BLP among members of the school community. In addition, a study of the impact of the BLP on stress reduction among children and the distribution of a set of BLP guidelines to school principals, teachers, policy makers and donors is planned.

We invite you to sign up!

The educational integration support activities are funded by Iceland, Liechtenstein and Norway through the Norwegian and EEA Funds under the Fund for Bilateral Relations.

Inne aktualności

Aktualności

warsztaty
03/12/2024
Warsztat online z Łukaszem Bartosikiem „Dominujące narracje o migracjach – jak z nimi pracować edukacyjnie?”
Zapraszamy na warsztat online z trenerem edukacji globalnej Łukaszem Bartosikiem „Dominujące narracje o migracjach – jak z nimi pracować edukacyjnie?”.Na co dzień słyszymy wiele opowieści o migracjach oraz osobach z...
czytaj więcej»
Tydzień Edukacji Globalnej 2024
24/09/2024
Tydzień Edukacji Globalnej 2024 – ruszyły zapisy!
Włącz się w obchody Tygodnia Edukacji Globalnej (TEG) – święta ludzi zainteresowanych światem i zmienianiem go na lepsze! TEG to wydarzenie dla wszystkich, którym bliskie jest działanie na rzecz globalnych wyzwań,...
czytaj więcej»
gra edukacyjna "Klimatyczne wyzwania" - webinaria
06/09/2024
Zapraszamy na webinaria o grze edukacyjnej „Klimatyczne wyzwania”!
Jak myślisz, co ma większy wpływ na klimat: lot przez Atlantyk, jedzenie jednego steka dziennie przez cały rok, czy ogrzewanie domu?  Razem ze swoimi uczniami i uczennicami możesz się tego...
czytaj więcej»
23/05/2024
Ogólnopolska Prezentacja Projektów Młodzieżowych
Już 14 czerwca odbędzie się wyjątkowe wydarzenie dla uczestników naszych projektów: Ogólnopolska Prezentacja Projektów Młodzieżowych realizowanych w programach Globalnej Szkoły i Ekologicznej Szkoły.Prezentacja odbędzie się w gronie grup projektowych, wśród...
czytaj więcej»
Konferencja dla nauczycieli, na zdjęciu dziewczynka z namalowanym na policzku niebiesko-zielonym przypominającym kulę ziemską
29/04/2024
Konferencja „SPOKÓJ W SOBIE – POKÓJ W ŚWIECIE. Jak wykorzystać nasze zasoby w obliczu globalnych wyzwań?”
Zapraszamy na konferencję wszystkich zainteresowanych naszymi programami! To okazja, żeby poznać inne osoby uczestniczące w projektach obszaru „Odpowiadaj na globalne wyzwania” i wymienić się z nimi doświadczeniami i przemyśleniami. To...
czytaj więcej»
18/01/2024
Konferencja „Szkolne sojusze i dialogi. Jak się dogadać, gdy jesteśmy tak różni?”
Konferencja „Szkolne sojusze i dialogi. Jak się dogadać, gdy jesteśmy tak różni?” to bezpłatne wydarzenie dla dyrektorów i wicedyrektorów z wszystkich rodzajów szkół. Jest ono poświęcone prowadzeniu szkół, w których...
czytaj więcej»

Zobacz inne obszary naszych działań