Co to jest dobra żywność? Zadanie dla klas VII-VIII

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 27.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Zadania składa się z aktywności, które przeznaczone są na cztery przedmioty: geografię, matematykę język polski i godzinę wychowawczą. młodzieży możliwość poszukiwania odpowiedzi w ramach różnych przedmiotów. Można wykonać pojedyncze aktywności (2–4), o ile zrealizuje się wprowadzenie do zadania i podsumowanie. Zadanie należy rozpocząć od aktywności 1 (wprowadzającej), a najlepszym jego podsumowaniem jest realizacja aktywności 5 (godzina wychowawcza). Cele zadania w języku ucznia/uczennicy
– dowiem się jaki wpływ ma produkcja żywności na środowisko przyrodnicze,
– dowiem się jaki dlaczego wybór żywności ekologicznej i lokalnej jest korzystniejszy dla środowiska,
– poznam cele i założenia strategii „od pola do stołu”, dotyczącej produkcji żywności.

Kryteria sukcesu w języku ucznia/uczennicy
– potrafię określić pochodzenie produktów spożywczych (kraj pochodzenia, żywność ekologiczna),
– wymienię minimum trzy cechy żywności ekologicznej,
– wymienię minimum trzy przykłady wpływu produkcji żywności na środowisko przyrodnicze,
– wyjaśniam dlaczego żywność ekologiczna jest dobra dla zdrowia i środowiska,
– porównuję różne produkty spożywcze ze względu na ich ślad środowiskowy,
– wskażę powody produkcji dla których warto rozwijać ekologiczną produkcję żywności,
– wyjaśniam, jaki jest cel i najważniejsze założenia strategii „od pola do stołu”.

Pobierz materiał

Co to jest dobra żywność? Zadanie dla klas VII-VIII

format: pdf

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Karta pracy 1: Rybi szkielet

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Karta pracy 2: Środowiskowe śniadanie

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Karta pracy 3: Od pola do stołu

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Karta pracy 4: Dobra żywność

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Prezentacja: Żywność ekologiczna

format: pdf

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Teksty źródłowe: Żywność ekologiczna

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

O podatkach prawie wszystko

Scenariusz zajęć do programu "Młodzi przedsiębiorczy"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

II.5 „Po co nam NATO?” Scenariusz lekcji do...

Scenariusz lekcji do przedmiotu "Historia i teraźniejszość"; realizuje punkt II.5 podstawy programowej i przedstawia genezę oraz rolę
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

I.7 „Polak/Polka, czyli kto?” Scenariusz lekcji (lekcja pierwsza)...

Scenariusz lekcji do przedmiotu "Historia i teraźniejszość"; realizuje punkt I.7 podstawy programowej i omawia kwestie tożsamości narodowej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Jeden kraj, wiele języków. O wielojęzyczności i...

Ukraina to państwo wieloetniczne i wielojęzyczne. W trakcie zajęć uczniowie i uczennice zastanowią się nad przyczynami takiego
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Ukraiński etnodizajn

Czy kultura ludowa może być atrakcyjna także dzisiaj? Jak najbardziej!
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Uwolnić Poly” – scenariusze lekcji do filmu

Pakiet dwóch scenariuszy zajęć, które wzmacniają umiejętność współpracy oraz podejmują temat relacji człowieka ze zwierzętami.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Róża, kalina i kaczka, czyli kultura muzyczna...

Podczas zajęć poznamy kilkoro ważnych dla kultury ukraińskiej twórców i twórczyń oraz ich utwory.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak oszczędzać siły nauczycieli, by mogli skupić się...

Każdy dyrektor i każda dyrektorka mierzy się z nadmiarem procedur, dokumentów czy działań, które paraliżują ich pracę
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prawo pracownika do dobrej atmosfery w pracy

Scenariusz zajęć do programu "Młodzi przedsiębiorczy"
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Publikacja

Metody oceniania, które sprawdzą się w klasach o...

W klasach o dużym zróżnicowaniu wiedzy i umiejętności uczniów problemy z ocenianiem zwykle się potęgują.
Zobacz
Film lub webinarium

Splątania

Czy wiesz, że płynie w Tobie rzeka? Człowiek składa się w znacznej mierze z wody. Woda nas
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY