Co to jest dobra żywność? Zadanie dla klas VII-VIII

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 27.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Zadania składa się z aktywności, które przeznaczone są na cztery przedmioty: geografię, matematykę język polski i godzinę wychowawczą. młodzieży możliwość poszukiwania odpowiedzi w ramach różnych przedmiotów. Można wykonać pojedyncze aktywności (2–4), o ile zrealizuje się wprowadzenie do zadania i podsumowanie. Zadanie należy rozpocząć od aktywności 1 (wprowadzającej), a najlepszym jego podsumowaniem jest realizacja aktywności 5 (godzina wychowawcza). Cele zadania w języku ucznia/uczennicy
– dowiem się jaki wpływ ma produkcja żywności na środowisko przyrodnicze,
– dowiem się jaki dlaczego wybór żywności ekologicznej i lokalnej jest korzystniejszy dla środowiska,
– poznam cele i założenia strategii „od pola do stołu”, dotyczącej produkcji żywności.

Kryteria sukcesu w języku ucznia/uczennicy
– potrafię określić pochodzenie produktów spożywczych (kraj pochodzenia, żywność ekologiczna),
– wymienię minimum trzy cechy żywności ekologicznej,
– wymienię minimum trzy przykłady wpływu produkcji żywności na środowisko przyrodnicze,
– wyjaśniam dlaczego żywność ekologiczna jest dobra dla zdrowia i środowiska,
– porównuję różne produkty spożywcze ze względu na ich ślad środowiskowy,
– wskażę powody produkcji dla których warto rozwijać ekologiczną produkcję żywności,
– wyjaśniam, jaki jest cel i najważniejsze założenia strategii „od pola do stołu”.

Pobierz materiał

Co to jest dobra żywność? Zadanie dla klas VII-VIII

format: pdf

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Karta pracy 1: Rybi szkielet

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Karta pracy 2: Środowiskowe śniadanie

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Karta pracy 3: Od pola do stołu

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Karta pracy 4: Dobra żywność

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Prezentacja: Żywność ekologiczna

format: pdf

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Teksty źródłowe: Żywność ekologiczna

format: docx

wielkość: 1,55 MB

Pobierz

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Migracje i migranci – budujemy mapę pojęciową

Ćwiczenie wykonane podczas godziny wychowawczej w klasie pozwala na zrekonstruowanie i ocenę wiedzy, postaw i wartości osób
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Migracja to sprawa nas wszystkich

Materiał służy wsparciu nauczycielki/nauczyciela w poprowadzeniu rozmowy na podstawie filmu „Opowieści o migracjach” na godzinie wychowawczej. Jeśli
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Drugi dom – o doświadczeniu integracji

Materiał służy wsparciu nauczycielki/nauczyciela w poprowadzeniu rozmowy na podstawie filmu „Opowieść Stanislava o migracji” na godzinie wychowawczej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Inne nie znaczy gorsze – o doświadczeniu wielokulturowości

Materiał służy wsparciu nauczycielki/nauczyciela w poprowadzeniu rozmowy na podstawie filmu „Opowieść o migracji Krystyny i Łukasza” na
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„U siebie jestem najbardziej sobą” – o tożsamości...

Tożsamość w doświadczeniu migracji jest zagadnieniem złożonym. Materiał służy wsparciu nauczycielki/nauczyciela w poprowadzeniu rozmowy na podstawie filmu
Zobacz
Artykuł

Perspektywa migrantów w filmie – pretekst do dyskusji...

Kim są ludzie, którzy mieszkają w innych regionach światach? Jak wygląda ich życie? Jakie wyznają wartości? Jaki
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Skąd się bierze mój wybór?

Podczas godziny wychowawczej uczennice i uczniowie, zastanowią się co jest dla nich kluczowe podczas podejmowania decyzji związanych
Zobacz
Artykuł

Praktyczne narzędzia w projekcie młodzieżowym

Praktyczne narzędzia w projekcie uczniowskim. Zbiór inspiracji dla wszystkich zaangażowanych w realizację metody projektowej w szkole.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Podatki. Scenariusze zajęć

Zestaw 3 scenariuszy zajęć dotyczących podatków.
Zobacz
Publikacja

Edukacja o polityce. Przewodnik metodyczny

Publikacja jak prowadzić w szkole edukację o polityce.
Zobacz
Publikacja

Zrozumieć politykę UE- Pomoc humanitarna i ochrona ludności

Publikacja poświęcona działaniom, jakie podejmuje UE w zakresie pomocy ofiarom klęsk żywiołowych i konfliktów oraz ochrony osób
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Unia i świat – scenariusze lekcji dla nauczycieli

Scenariusze lekcji dla nauczycieli WOS oraz wychowawców na temat celów i form pomocy rozwojowej i humanitarnej Unii
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY