Przekaż 1.5% podatku

Sprawiedliwe czy niesprawiedliwe? Zestaw ćwiczeń do badania postaw

Publikacja

Informacje o materiale

Data dodania: 15.10.2021

Opis materiału

Do przeprowadzenia diagnozy przed rozpoczęciem procesu edukacyjnego lub wychowawczego (a właściwie na samym jego początku) oraz ewaluacji po jego realizacji wypracowaliśmy zestaw ćwiczeń wspierających badanie zmian w postawach uczniów i uczennic wobec globalnych wyzwań. W założeniu te krótkie ćwiczenia przeprowadza się dwukrotnie, najpierw planując proces edukacyjny, następnie go podsumowując. Dzięki wskazówkom zawartym w komentarzach do ćwiczeń można wychwycić i nazwać zmianę w postawach podopiecznych. Ćwiczenia idealnie nadają się do wprowadzenia grupy w tematykę globalną, skłaniają młodzież do autorefleksji (nie ma dobrych ani złych odpowiedzi), mogą być również początkiem wspólnej drogi projektowej, a następnie jej podsumowaniem.

Pobierz materiał

Publikacja sprawiedliwe czy niesprawiedliwe?

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Self-exploration activity

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

A picture speaks a thousand words

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Ćwiczenie zawody dla kobiet zawody dla mężczyzn

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Ćwiczenie sprawiedliwe czy niesprawiedliwe?

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Ćwiczenie przepis na zrównoważoną przyszłość

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Ćwiczenie obraz mówi więcej niż tysiąc słów

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Materiał graficzny nadzieje i aspiracje

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Ćwiczenie nadzieje i aspiracje

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Ćwiczenie kto odpowiada za poprawę sytuacji na świecie?

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Ćwiczenie kim są migranci?

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Ćwiczenie jaki mam związek ze zmianą klimatu?

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Ćwiczenie co zrobi największą różnicę?

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Kwestionariusz miniprojekty

format: docx

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Kwestionariusz zajęcia

format: docx

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Ćwiczenie co robi największą różnicę?

format: pdf

wielkość: 4,50 MB

Pobierz

Podobne materiały

Publikacja

Dlaczego czas przestać mówić o umiejętnościach XXI wieku?

Istnieje wiele rodzajów umiejętności, których zdobycia oczekujemy od młodych ludzi. Niektóre przydadzą im się w szkole i
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

VII.3 Cyfrowa rzeczywistość generacji Z

Scenariusz lekcji do zagadnień VII.3 i VII.5 podstawy programowej przedmiotu HiT. Dotyczy wyzwań funkcjonowania w ramach cywilizacji
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

VII.5 Cyfrowa rzeczywistość generacji Z

Scenariusz lekcji do zagadnień VII.3 i VII.5 podstawy programowej przedmiotu HiT. Dotyczy wyzwań funkcjonowania w ramach cywilizacji
Zobacz
Film lub webinarium

Przedmiot sporu. Jak prowadzić klasową dyskusję na trudne...

Trudne tematy, to takie które budzą dużo emocji – także między uczniami. Warto więc zająć się nimi
Zobacz
Artykuł

Czterej sojusznicy sensu szkoły

Sojusznikami budowania poczucia sensu szkoły są: Pani Autonomia, Pani Wiara, Pan Zainteresowanie i grupa zwana Relacje.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

III.13 Betlejm – nieoczywistość miasta narodzenia

Scenariusz lekcji realizuje zagadnienie II.11 i III.13 podstawy programowej HiT; dotyczy konfliktu izraelsko - palestyńskiego.
Zobacz
Film lub webinarium

Webinarium Globalne wyzwanie, lokalne działanie

Zapraszamy do obejrzenia webinarium, podczas którego porozmawiamy o globalnych wyzwaniach środowiskowych i możliwościach lokalnych działań.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy „Bioróżnorodność warta zachodu”

Karta pracy pomoże w przeprowadzeniu obserwacji różnorodności biologicznej w okolicach waszej szkoły.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Zadra” – materiały edukacyjne do filmu

Pakiet materiałów edukacyjnych na zajęcia języka polskiego, godzinę wychowawczą oraz do realizacji projektu uczniowskiego.
Zobacz
Artykuł

Partycypacyjne przywództwo edukacyjne.

Potrzebujemy przywództwa, które zadba o proces, ale też będzie w stanie stworzyć warunki do odkrywania dobrych alternatyw
Zobacz
Film lub webinarium

Zobacz
Publikacja

Nowe spojrzenie na ocenianie w edukacji

W ocenianiu postępów potrzebujemy zmiany paradygmatu dotyczącego strategii i narzędzi, tak by sprawniej zbierały informacje o wszechstronnym
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY