Kurs na wartości

Jeśli chcesz żeby Twoi uczniowie odnosili się do innych z szacunkiem oraz podejmowali refleksję na temat swoich postaw – obierz „Kurs na wartości!”

Wartości są stałym elementem naszego życia i chociaż nie zawsze jesteśmy tego świadomi, w dużym stopniu wpływają na to, jak się ostatecznie w danej sytuacji zachowamy. 

Umiejętność nazywania oraz pracy nad wartościami może być kluczem do kształtowania większej dojrzałości u Twoich uczniów i uczennic. Może pomóc w bardziej refleksyjny sposób mierzyć z trudnościami, a w efekcie  dać im większe poczucie  bezpieczeństwa. Ich reakcje będą mniej impulsywne. To pomocne w szkole, ale też w dalszym życiu.

Kurs to pierwszy krok do tego, by kształtować u młodych ludzi świadome postawy. Punktem wyjścia jest w nim temat migracji. Na jego przykładzie pokażemy Ci, jak wdrażać nowe podejścia i metody pracy w zróżnicowanym środowisku.

Kurs skierowany jest do osób nauczających w szkołach podstawowych i średnich, ze szczególnym uwzględnieniem:

  • wychowawców i wychowawczyń,
  • pedagogów i pedagożek szkolnych,
  • nauczycieli i nauczycielek przedmiotowych takich jak: historia, HIT, geografia, języki obce i język polski. 

Biorąc udział w kursie zyskujesz:

  • nowe kompetencje, które pomogą Ci pracować z postawami i wartościami w szkole
  • wiedzę i praktyczne umiejętności do rozmowy z uczniami na trudne tematy,
  • okazję do wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami i nauczycielkami,
  • po przejściu przez wszystkie etapy kursu otrzymasz zaświadczenie o uczestnictwie, w kursie; jeśli zaliczysz pozytywnie kurs, otrzymasz certyfikat zaliczający kurs.

Z nami poznasz:

  • uniwersalną koncepcję Edukacji opartej na wartościach,
  • metody wspierające proces autorefleksji i budowania dialogu,
  • podejścia i metody pracy z indywidualnymi historiami,
  • podstawowe zagadnienia oraz aktualny kontekst pracy z tematem migracji,
  • znaczenie postaw i wartości w procesie uczenia o migracjach,
  • materiały edukacyjne, w tym gotowe karty pracy i scenariusze zajęć.

Jak wygląda kurs?

Kurs składa się z trzech modułów, z których każdy koncentruje się na jednym, konkretnym zagadnieniu: pytaniach, historiach lub wartościach.  

Każdy moduł podzielony jest na rozdziały, których stopniowe odkrywanie i poznawanie pozwoli Ci lepiej zrozumieć dane zagadnienie. Na końcu każdego rozdziału jest jedna z trzech aktywności, pozwalająca lepiej zrozumieć i utrwalić zagadnienia z danego rozdziału:

    • krótkie ćwiczenie praktyczne, które możesz wielokrotnie wykonywać na platformie kursowej,
    • pytanie do refleksji z możliwością dyskusji i wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami kursu,
    • zadanie lub pytanie do refleksji do samodzielnego zrealizowania poza platformą kursową

Zachęcamy do odkrywania i zgłębiania tematu kursu, zarówno podczas pracy indywidualnej, jak i w procesie z innymi osobami uczestniczącymi w kursie.

Ostatni rozdział każdego modułu to zwięzły test, którego celem jest nie tyle weryfikacja wiedzy, ale wsparcie procesu zapamiętywania i utrwalania omawianego w danym module materiału. Testy są krótkie, każdemu z rozdziałów odpowiada jedno pytanie. Wynik testu nie blokuje przejścia do kolejnego modułu, ani nie warunkuje zaliczenia kursu.

Dodatkowo po wszystkich trzech modułach zaprosimy Cię do testu podsumowującego całość materiału. Dodatkowo po wszystkich trzech modułach zaprosimy do testu podsumowującego całość materiału.  W zależności od tego jak Ci pójdzie otrzymasz certyfikat, lub zaświadczenie o ukończeniu kursu. 

Informacje o programie

  • Moduł I

    Praca z pytaniami (15 marzec-14 kwiecień)

    Jak zadawać pytania i jak uczyć zadawania pytań? Wprowadzenie do tematu migracji.

    słowa kluczowe: migracje, pytania, dociekania filozoficzne, dialogowanie, postawy i wartości

  • Moduł II

    Praca z historiami (14 kwiecień-10 maj)

    Czego możemy się nauczyć z indywidualnych historii?
    Jak uczyć wykorzystując indywidualne historie?
    Jakie szanse i zagrożenia niesie w sobie praca z indywidualnymi historiami?

    słowa kluczowe: historia mówiona a storytelling, migracje w mediach, błędy poznawcze

  • Moduł III

    Praca z wartościami (10 maj-16 czerwiec)

    Czym jest edukacja oparta na wartościach i jak możemy z nią pracować w szkole?
    Jak wspierać proces autorefleksji u uczniów i uczennic?

    słowa kluczowe: postawy i wartości, edukacja oparta na wartościach, autorefleksja

  • Warsztaty stacjonarne dla chętnych

    16 - 17 czerwca w Warszawie

    Pomogą Ci uporządkować zdobytą wiedzę i dadzą inspirację do wykorzystania jej w codziennej pracy z uczniami. Jednocześnie będą okazją do poznania się i zintegrowania z innymi uczestnikami oraz wzajemnej wymiany doświadczeń przy pracy z kursem.

    Zwracamy część kosztów za przejazd, nocleg oraz zapewniamy wyżywienie.

Partnerem kursu „Kurs na wartości” jest Norwegian Refugee Council (NRC). 

Klub Dobrej Rozmowy

Wykorzystaj dialog jako narzędzie edukacyjne i wspólnie z młodzieżą budujcie społeczność, w której każdy może poczuć się bezpiecznie.

Dla kogo: nauczyciele klas 6-8 szkoły podstawowej i szkół ponadpodstawowych

Podczas kursu:

  • nauczysz się metod i narzędzi przydatnych w pracy z młodymi ludźmi nad ich projektem;
  • przekonasz się jaką wartość edukacyjną i wychowawczą mogą mieć działania angażujące i wspólnotowe
  • weźmiesz udział w warsztatach online dedykowanym m.in.: radzeniem sobie z konfliktami pojawiającymi się w środowiskach wielokulturowych, tematem tożsamości, adaptacji, integracji, kulturą inkluzywną, pracą z uczniem cudzoziemskim;
  • możesz wziąć udział w stacjonarnym spotkaniu żeby wymieniać się doświadczeniem z innymi (pokrywamy koszty);
  • otrzymasz informacje gdzie możesz szukać wiarygodnych danych na temat zjawiska migracji, a także poznasz jej przyczyny i skutki, co pozwoli Ci poczuć się pewnie w tym temacie.

Czym może być Klub Dobrej Rozmowy dla Twoich uczniów?

  • możliwością zdobycia kompetencji obywatelskich, myślenia krytycznego oraz  poszanowania dla różnorodności; 
  • okazją do zintegrowania z lokalną społecznością, z uwzględnieniem osób o doświadczeniu migracyjnym;
  • miejscem dla rozwoju takich wartości jak: szacunek, empatia, współdziałanie, odpowiedzialność, samodzielność i otwartość;
  • konkretnym działaniem opartym o bliskie im doświadczenia i emocje, co wzmacnia proces uczenia się.

Praktykowanie dialogu stało się ważną częścią mojego doświadczenia nauczycielskiego i podejmowanych wraz z uczniami i uczennicami działań. Jako nauczyciel i praktyk dobrej rozmowy przekonałem się, że dialog w szkole jest możliwy i że warto rozmawiać z młodymi ludźmi o problemach współczesnego świata.

Nauczycielom, którzy przystąpią do projektu oferujemy gotowe materiały edukacyjne, warsztaty i wsparcie doświadczonych mentorów.

Partnerem kursu „Globalna szkoła. Klub Dobrej Rozmowy” jest Norwegian Refugee Council (NRC). 

Globalna szkoła

Rzeczywistość młodych ludzi zmienia się pod wpływem migracji, zmian klimatu czy nierówności. Słyszą oni też różne opinie o tych zjawiskach w mediach i w rozmowach w domu. Często są to opinie sprzeczne.

Dzięki różnym elementom programu “Globalna szkoła” zainspirujemy Cię, by rozmawiać o nich na lekcjach. Poczujesz się pewniej w szkolnej rozmowie na tematy, które niekiedy uchodzą za kontrowersyjne.

Nauczysz też uczniów i uczennice, jak mogą wyrabiać sobie własne zdanie oraz – jeśli dostrzegą taką potrzebę – angażować się w działanie. Przy okazji w ciekawy sposób zrealizujesz założenia podstawy programowej.

W „Klubie dobrej rozmowy” przygotujesz młodzież do dojrzalszej dyskusji na tematy takie jak migracje ludności czy własna tożsamość.

  • Dla kogo: nauczyciele klas 6-8 szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej
  • Udział jest bezpłatny. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Rejestracja na ten semestr jest już zamknięta, zapraszamy w kolejnym roku szkolnym.

Dowiedz się, co mówią nauczyciele i nauczycielki, którzy wzięli udział w zeszłorocznej edycji:

Program możesz zrealizować całkowicie online

1. Korzystasz z materiałów

Logujesz się na platformie, na której co kilka tygodni dostajesz materiały do wykorzystania w klasie

2. Konsultujesz się z mentorem

Przez cały program masz swojego mentora lub mentorkę, z którą możesz omawiać to, co robisz w programie

3. Twoi uczniowie realizują projekt

W semestrze letnim tworzysz zespół uczniowski i pracujesz z nim metodą projektu

4. Korzystacie z dodatkowych atrakcji

Możecie uczestniczyć w dodatkowych aktywnościach np. ogólnopolskim Tygodniu Edukacji Globalnej lub Dniu Ziemi

Wybierz temat, którym chcesz się zająć i dołącz do nauczycieli, którzy już są z nami

W tej chwili możesz dołączyć do „Razem dla równości” oraz do „Klubu dobrej rozmowy”, który jest częścią Razem o migracjach”.

Razem dla równości

Ścieżka „Globalna szkoła. Razem dla równości”, realizowana jest w ramach projektu „Szkoła otwartości. Wspieranie równości płci”. Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

Uczysz przedmiotów ścisłych i chciałbyś, chciałabyś wzmocnić zainteresowanie młodzieży swoim przedmiotem, ze szczególnym uwzględnieniem zaangażowania dziewcząt? 

Myślisz o stworzeniu projektu młodzieżowego na temat globalnych wyzwań, ale nie wiesz od czego zacząć?

Semestralny kurs “Razem dla równości” jest skrojony pod Ciebie!

Zapraszamy Cię do realizacji semestralnego kursu, w ramach Programu „Globalna szkoła” ze ścieżką „Razem dla równości”.

Zależy nam na rozbudzaniu u młodzieży, w szczególności u dziewcząt, zainteresowania nauką przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, przy jednoczesnym budowaniu świadomości na temat równości płci w ujęciu lokalnym i globalnym. 

  • Poznasz metody angażowania młodzieży w przedmioty ścisłe.
  • Dowiesz się w jaki sposób możesz rozbudzić tę pasję u dziewcząt.
  • Zrealizujesz ze swoimi uczniami projekty młodzieżowe, otrzymując odpowiednie wsparcie merytoryczne.

Kluczowym elementem realizacji ścieżki jest wspólne stworzenie w szkole przestrzeni do nauki przedmiotów ścisłych w atmosferze równości – STEM Klubu – poznając aktualne wyzwania globalne i lokalne rozwiązania ukazujące zastosowanie przyswajanej wiedzy w praktyce. Działanie w STEM Klubie umożliwia nabycie przez młodzież szeregu umiejętności, takich jak: krytyczne myślenie, komunikacja, otwartość, rozwiązywanie konfliktów. Rozwija w młodzieży poczucie wpływu, kreatywności i świadomości globalnej. To kluczowe kompetencje, stanowiące podstawę nauczania: niezbędne dla sprawnego funkcjonowania w codziennym życiu, a także w przyszłości na rynku pracy.

W ścieżce łączymy nauki ścisłe z rozmową o społecznych wyzwaniach i pracą nad atmosferą równości w klasie. Do strategii naszego działania należy:

  • Nauka na prawdziwych przykładach, w tym wykorzystanie praktyczne wiedzy;
  • Wzmacnianie młodzieży w rozwoju ich zainteresowań i umiejętności z wykorzystaniem metody nauki umysłu nastawionego na rozwój;
  • Przeciwdziałanie stereotypom.

Program „Globalna szkoła” ze ścieżką „Razem dla równości” inspirowany jest archiwalnym programem „Wzór na ścisłe” i wykorzystuje materiały w nim stworzone. 

Dołączając do nas w II semestrze:

  • Weźmiesz udział w kursie internetowym i webinarze wprowadzającym (otrzymasz pakiet wprowadzający do programu);
  • Otrzymasz dostęp do materiałów wykorzystywanych również w rocznym kursie Globalna szkołą. Razem dla równości;
  • Założysz STEM Klub z grupą min. 10 uczniów i przeprowadzisz minimum 3 spotkania dla STEM Klubu;
  • Przeprowadzisz projekt młodzieżowy „Globalne wyzwanie – lokalne rozwiązania”.

W ramach realizacji semestralnego kursu, otrzymasz dostęp do materiałów i udział w wydarzeniach kierowanych do uczestników i uczestniczek wszystkich ścieżek programu „Globalna szkoła”.

Rekrutacja do kursu Globalna szkoła. Razem dla równości została zamknięta.

Zobacz, jakie ciekawe projekty stworzyły STEM Kluby z naszych poprzednich edycji. Przez trudy do gwiazd, czyli dziewczyny budują maszyny

Jakie wsparcie oferujemy?

  • Webinarium wprowadzające do kursu 23 lutego 2023;
  • Dostęp do trzech pierwszych modułów, z rocznego kursu Globalna szkoła. Razem dla równości”;
  • Możliwość realizacji z nami projektu młodzieżowego na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju, w ramach semestralnego kursu internetowego – 3 nowe moduły;
  • Gotowe materiały edukacyjne: filmy, scenariusze, ćwiczenia, karty pracy;
  • Wsparcie mentora;
  • Udział w podsumowaniu projektów młodzieżowych realizowanych w ramach programu „Globalna szkoła” podczas Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów Młodzieżowych Centrum Edukacji Obywatelskiej (czerwiec 2023 r.);
  • Zaświadczenie o odbyciu kursów dla Ciebie i Twoich uczniów i uczennic: 
    • skrócony kurs to około 30 h zaangażowania uczestnika/uczestniczki

Poznajcie wrażenia nauczycielki, która wzięła udział w programie CEO, który wspiera zaangażowanie dziewczyn w nauki ścisłe:

Rekrutacja do kursu Globalna szkoła. Razem dla równości została zamknięta.

Jeśli masz pytania, możesz skontaktować się z koordynatorką programu Justyną Zamojdą: justyna.zamojda@ceo.org.pl.

Razem o migracjach

To ścieżka dla tych, którzy chcą przygotować uczniów i uczennice na wyzwania, które będą czekały ich w przyszłości, np. takie jak migracje. Wspólnie tworzymy szkoły, w których potrafimy ze sobą rozmawiać z szacunkiem nawet na trudne tematy.

Warto przybliżać uczniom i uczennicom zagadnienie migracji w kontekście polskim i światowym. Wyposażeni w wiedzę oraz niezbędne umiejętności i kompetencje będą potrafili odnaleźć się w złożonym, wielowymiarowym świecie. Zwłaszcza, że z osobami z różnych krajów, uchodźcami z Ukrainy, Syrii czy Białorusi, sąsiadami z innych państw spotykają się już dzisiaj w klasie, na podwórku czy za pośrednictwem mediów.

Dołącz do kursu i załóż w szkole „Klub dobrej rozmowy”

Pod Twoją opieką młodzi ludzie założą w szkole „Klub dobrej rozmowy”. Pracują w nim na rzecz lepszego zrozumienia wielokulturowości oraz zagadnień związanych z migracją i uchodźstwem. Uczą się także zarządzania i współdziałania w grupie rówieśniczej.

Praca w programie odbywa się online. W działaniach wesprą Cię doświadczeni mentorzy i mentorki.

Ścieżka szczególnie polecana wychowawcom i wychowawczyniom oraz nauczycielom i nauczycielkom, którzy chcą prowadzić lekcje przedmiotowe, godziny wychowawcze i zajęcia pozalekcyjne z uczniami i uczennicami.

Co zyskasz, jeśli wybierzesz ścieżkę „Razem o migracjach”?

  • zdobędziesz rzetelne informacje na temat migracji w kontekście globalnym i polskim,
  • nauczysz się pracować metodą storytellingu,
  • dowiesz się, jak rozmawiać z młodzieżą o procesach, które zachodzą w grupie, jak: wykluczenie, stereotyp, dyskryminacja i jak można im przeciwdziałać;
  • dowiesz się, jak budować bezpieczną atmosferę rozmowy;
  • rozwiniesz umiejętność omawiania i dyskutowania z uczniami bieżących tematów, także związanych z wojną w Ukrainie, kryzysem uchodźczym i jego konsekwencjami;
  • dowiesz się więcej, jak radzić sobie z różnicami kulturowymi i jak wygląda proces adaptacji oraz jak wspierać integrację młodzieży;
  • będziesz pracować nad budowaniem w klasie klimatu sprzyjającego włączeniu oraz zapobieganiu praktykom dyskryminującym.

Poznasz różne sposoby na poruszanie tematu migracji i dyskryminacji z młodzieżą. Proponowane metody pracy:

  1. rozmowa w oparciu o krótkometrażowe filmy, które prezentują perspektywę osób z doświadczeniem migracyjnym oraz ekspertek i ekspertów badających procesy migracyjne, 
  2. metoda storytellingu, czyli opowieści migrantów i migrantek, które odnoszą się do wyobraźni słuchających, angażują ich myśli i emocje. Opowiadanie historii ułatwia przekazywanie faktów i tłumaczenie zawiłych procesów,
  3. Klub Dobrej Rozmowy, czyli szkolne kółko zainteresowanych zagadnieniem współczesnych migracji. Metoda pracy, która otwiera na różne punkty widzenia na trudniejsze, społeczne tematy i w której każdy głos brany jest pod uwagę.

Jakie korzyści czerpią uczniowie i uczennice z udziału w programie?

  1. Rozwijają swoją wiedzę o migracjach jako o naturalnym, powtarzającym się, ale też złożonym i wielowymiarowym procesie. Przyglądają się temu zjawisku krytycznie z perspektywy globalnej i lokalnej.
  2. Rozwijają swoje kompetencje społeczno-antydyskryminacyjne. Przyglądają się własnym przekonaniom i emocjom związanym z tematem migracji. Podejmują refleksję na temat własnej tożsamości i jej wpływu na postrzeganie innych. 
  3. Dowiadują się, jak wyrażać własne zdanie w sposób konstruktywny i w atmosferze szacunku oraz uczą się słuchać, dostrzegać inne perspektyw i prowadzić dialog.
  4. Podejmą działania na rzecz budowania kultury włączającej w swoim sąsiedztwie realizując Klub Dobrej Rozmowy. Uczniowie i uczennice wzmocnią swoje poczucie sprawstwa i odpowiedzialności za wspólnotę.

Oprócz tego uczestnicy i uczestniczki mogą wziąć udział w:

  • regionalnych warsztatach stacjonarnych,
  • tematycznych spotkaniach online z praktykami.

SEMESTR LETNI 2022/2023

Zakładamy uczniowski szkolny Klub Dobrej Rozmowy

Nauczyciel zakłada z chętną grupą młodzieży szkolne kółko pod szyldem Klub Dobrej Rozmowy. Odbywają się w nim regularne spotkania, aby rozmawiać o migracjach. Spotkania poprowadzisz ze wsparciem gotowych scenariuszy rozmów.  Aktywność ma wspierać młodzież w próbie zrozumienia różnych aspektów migracji, nauce wyrażania własnego zdania, dyskutowania, poznania opinii rówieśników, zadawania pytań, dać ujście emocjom. Rozmowy mogą być oparte o krótkometrażowe filmy pokazujące opowieści migracyjne, informacje medialne nt. bieżących wydarzeń, pomysły nauczyciela lub młodzieży. 

Oprócz tego możesz skorzystać z:

  • regionalnych warsztatów stacjonarnych dla nauczycieli,
  • tematycznych spotkań online z praktykami dla nauczycieli,
  • możliwości zaproszenia do Twojej klasu osoby z doświadczeniem migracyjnym,
  • wypożyczenia gogli VR dla młodzieży, dzięki którym poczują się jak na rozmowie z migrantem lub migrantką.

Razem dla klimatu

Ścieżka dla tych, którzy chcą budować klimatycznie świadome społeczności i razem z uczniami i uczennicami działać na rzecz planety. Bo zmiana klimatu dzieje się tu i teraz!

Uczniowie i uczennice martwią się klimatem i chcą dowiadywać się więcej o tym, jak działać. W odpowiedzi na tę potrzebę rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 3.06.2020 r. wprowadziło na godzinę wychowawczą edukację klimatyczną. To okazja nie tylko do poszerzenia wiedzy młodych ludzi na temat globalnych wyzwań, ale też budowania takich wartości jak empatia, współodpowiedzialność czy solidarność. nabywania kompetencji krytycznego myślenia, uświadamiając sobie nasze miejsce w świecie wśród innych istot.

Kurs w ramach ścieżki będzie trwał od października 2022 do maja 2023 r. Udział w kursie jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona!

Do programu zapraszamy nauczycieli i nauczycielki wszystkich przedmiotów, wychowawców i wychowawczynie, pedagogów, pedagożki i bibliotekarzy oraz bibliotekarki ze szkół podstawowych (klas VI-VIII) i szkół ponadpodstawowych oraz innych placówek oświatowych i oświatowo-wychowawczych.

NA CZYM POLEGA ŚCIEŻKA?

I semestr - uczymy się!

W I semestrze roku szkolnego uczestnicy i uczestniczki kursu zwiększą swoją wiedzę o globalnych współzależnościach i zmianie klimatu oraz nabędą kompetencje krytycznego myślenia. Znajdą grupę młodzieży (5-10 osób), która zaangażuje się w działania. Uczestnicy i uczestniczki będą przeprowadzać z młodzieżą zajęcia na podstawie scenariuszy zaproponowanych przez CEO i przygotowywać młodzież do działania metodą projektu młodzieżowego. Grupy młodzieżowe poznają zagadnienia związane ze zmianą klimatu i krytycznym myśleniem.

II semestr - działamy!

W II semestrze skupimy się na prowadzeniu działań w przestrzeni szkolnej i/lub lokalnej. Nauczyciel lub nauczycielka przeprowadzi z grupą uczniów i uczennic projekt młodzieżowy. Grupy młodzieżowe będą pracować nad: opracowaniem materiału dziennikarskiego lub nad Akcją dla klimatu”. Oba działania będą skierowana do społeczności szkolnej i/lub lokalnej i mają na celu pokazać zmianę klimatu w kontekście lokalnym w powiązaniu z globalnym. 

Oferowane wsparcie

W ramach programu CEO zapewni Ci wsparcie, abyś mógł lub mogła zrealizować wszystkie kroki:

  1. 6 modułów kursu internetowego na platformie CEO.
  2. Materiały edukacyjne dla Ciebie i dla młodzieży, m.in.:
  • różnorodne materiały edukacyjne: ćwiczenia, filmy, plakaty;
  • przewodnik dla młodzieży na temat zakładania redakcji szkolnych i odpowiedzialnego dziennikarstwa o zmianie klimatu,
  • zestaw scenariuszy przedmiotowych, dzięki którym poruszysz temat zmiany klimatu na swoich lekcjach;
  1. Szkolenia:
  • dla Ciebie webinarium wprowadzające,
  • dla uczniów i uczennic (dla chętnych): szkolenia na temat zmiany klimatu, szkolenia na temat manipulacji i krytycznego myślenia, spotkania z aktywistami i aktywistkami.
  1. Mentoring:
  • dla Ciebie: informacja zwrotna od mentora, mentorki po wypełnieniu zadań w kursie internetowym,
  • mentoring dla grup młodzieżowych, czyli 3 spotkania z dziennikarzem, dziennikarką, lub specjalistą, specjaliską od akcji młodzieżowych, które pomogą uczniom i uczennicom w pracy nad swoim projektem (dla chętnych).
  1. Inne wydarzenia:
  • możliwość wzięcia udziału w festiwalach internetowych z okazji Tygodnia Edukacji Globalnej i Dnia Ziemi.

Co zyskujesz?

Dzięki udziałowi w programie:

  • pogłębisz swoją wiedzę na temat globalnych współzależności, zmiany klimatu, jej przyczyn, skutków i działań, jakie możemy podejmować, aby chronić naszą planetę,
  • dowiesz się, czym są fake-newsy i jak sprawdzać wiarygodność informacji,
  • pogłębisz swoje umiejętności w zakresie wykorzystywania medialnych zasobów cyfrowych w uczeniu,
  • nauczysz się, jak pracować z młodzieżą przy określaniu celów, działań i podsumowaniu osiągnięć,
  • poznasz lepiej swoich uczniów i uczennice i odkryjesz ich mocne strony,
  • rozwiniesz swoje kompetencje uczenia się i uczenia innych,
  • będziesz uczestniczyć w ogólnopolskich i ogólnoświatowych działaniach na rzecz klimatu.

Czego nauczy się młodzież?

Dzięki udziale w programie młodzież zyska:

  • wiedzę na temat zmiany klimatu,
  • kompetencję krytycznego myślenia,
  • umiejętności organizacyjne – samodzielnie wyznaczy cele, zaplanuje i rozdzieli zadania w grupie,
  • umiejętność samodzielnego uczenia się,
  • umiejętności liderskie i współpracy,
  • umiejętności społeczne – dzięki zaangażowaniu w działania na rzecz społeczności szkolnej i/lub lokalnej,
  • rozwój postawy solidarności, odpowiedzialności i obywatelskości, które przekładają się na budowanie świadomych klimatycznie społeczeństw,
  • pewność siebie, poczucie decyzyjności i sprawczości, a także pozna swoje mocne i słabe strony.

Zapraszamy do zgłaszania się dwóch nauczycieli/nauczycielek z jednej szkoły. Łącznie  z jednej szkoły może zgłosić się 3 nauczycieli/nauczycielek. 

O czym pamiętać przed zgłoszeniem?

  • Zanim dokonasz rejestracji, zapoznaj się z regulaminem programu zamieszczonym poniżej.
  • Zachęcamy, aby do ścieżki zgłaszały się dwie osoby z jednej szkoły. Każda osoba musi jednak zarejestrować się osobiście, aby wziąć udział w programie i, po złożeniu sprawozdania z realizacji projektu, otrzymać dyplom uczestnictwa. Jeśli w szkole jest zainteresowanych więcej nauczycieli lub nauczycielek, należy założyć odpowiednio wiele grup projektowych.

 Jeśli masz dodoatkowe pytania, koordynatorka kursu Marta Kałużyńska, postara się Ci pomóc: marta.kaluzynska@ceo.org.pl.

?>