W programie „Polska-Ukraina. Razem w szkole”
Jak przygotować lekcję, zadanie domowe czy sprawdzian, aby odpowiadały na potrzeby wszystkich uczniów i uczennic w klasie?
Zwłaszcza, jeśli składa się ona z osób:
- o zróżnicowanych potrzebach,
- pochodzących z różnych środowisk,
- z doświadczeniem migracji i uchodźstwa?
Dołącz do projektu i poznaj metody skutecznego nauczania przedmiotów w takich klasach. Zacznij wprowadzać nowe techniki tu i teraz, w oparciu o zasoby, które już posiadasz. Skorzystaj z narzędzi, które ułatwią Ci pracę, a Twoim uczniom i uczennicom pomogą osiągnąć zamierzone efekty.
W projekcie skupiamy się na potrzebach młodych ludzi związanych z uczeniem się i proponujemy skuteczne rozwiązania w oparciu o zasoby dostępne dla każdego nauczyciela i każdej nauczycielki w szkole.
1. Jak to działa
Projekt składa się z aktywności online, aktywności w szkole oraz konferencji stacjonarnej.
- Aktywności online obejmują trzy moduły kursu. Po każdym z nich włączysz do swojej pracy w klasie nowy, adekwatny do Twoich potrzeb element (np. ćwiczenie, spotkanie czy warsztat). To działanie wzmocni Ciebie i współpracującą z Tobą grupę uczniów i uczennic, rodziców lub nauczycieli i nauczycielek.
- Po każdym module mentor lub mentorka zaprosi Cię na spotkanie online, podczas którego wspólnie z uczestnikami i uczestniczkami projektu z innych szkół omówicie Waszą pracę.
-
W kwietniu spotkamy się wszyscy na konferencji stacjonarnej. Zintegrujemy się, wymienimy doświadczeniami i wspólnie poszukamy najlepszych dla siebie rozwiązań na warsztatach i spotkaniach z ekspertami i ekspertkami.
2. Dlaczego warto
Dzięki udziałowi w naszym projekcie:
- nauczysz się, jak pracować na lekcji, przygotować pracę domową czy sprawdzian adekwatny do zróżnicowanych potrzeb, umiejętności i wiedzy uczniów i uczennic;
- dowiesz się, jak wykorzystywać współpracę z rodzicami i nauczycielami jako zasób w procesie nauczania;
- wzmocnisz samodzielność uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji w pokonywaniu codziennych trudności w uczeniu się;
- zastosujesz formy współpracy, metody i narzędzia, które sprzyjają wszechstronnemu rozwojowi uczniów i uczennic w klasie różnorodnej lub wielokulturowej;
- podejmiesz działania adekwatne do potrzeb i wyzwań w swojej klasie i szkole;
- wypracujesz formę współpracy z asystentką lub asystentem międzykulturowym, która poprawi skuteczność nauczania i współdziałania w klasie.
Udział w projekcie jest zgodny z priorytetami Ministerstwa Edukacji i Nauki na rok szkolny 2023/24 (sprawdź punkt 4. na stronie MEiN).
3. Zgłoszenie do nowej edycji
Kliknij niżej, wypełnij formularz i zaznacz, że jesteś zainteresowany tym obszarem działań CEO.
Wyślij innym link. Może warto wziąć udział razem?
Co mówią o projekcie uczestnicy poprzedniej edycji?
„Jestem bardzo zadowolona z udziału w projekcie. Wiele jego elementów wprowadzę na stałe do swojej praktyki".
„Dzięki zadaniom z kursu i rozmowom z mentorką otworzyłam się na pracę w klasie wielokulturowej. To dla mnie nowe doświadczenie, a dzięki kursowi, stało się ono także ciekawe i inspirujące".
„Wysoki poziom merytoryczny warsztatów oraz możliwość spotkania i poznania odczuć wrażeń nauczycieli pochodzących z Ukrainy. Osobiste spotkanie było niezstąpioną lekcją empatii".
-
20.02.2024
Koniec rekrutacji na II semestr 2023/24
-
1.03-31.05.2024
Kurs online (trzy moduły online i trzy spotkania online z mentorem)
-
19-20.04.2024
Konferencja stacjonarna z warsztatami w Warszawie
5. Regulamin
6. Najczęstsze pytania
Projekt trwa 45 godzin: 32 godziny pracy online oraz 13 godzin konferencji stacjonarnej. Pamiętaj też o zadaniach, które realizujesz w szkole.
W projekcie skupisz się na obecności w szkole młodych ludzi z doświadczeniem wyobcowania, w tym migracji, niezależnie od tego, skąd dzieci pochodzą.
Nie musisz, ale warto ją mieć. Zgoda dyrektorki lub dyrektora szkoły na udział w projekcie to sojusznik w Twojej pracy.
Podczas projektu rozmawiamy o potrzebach klasy, w której uczniowie i uczennice mają różne historie i wyzwania.
Projekt przygotowaliśmy tak, żebyś mógł dopasować formę jego realizacji do swoich obowiązków. Dlatego w przypadku nieobecności na spotkaniu z mentorem opiszesz wykonanie swojego zadania w odpowiedziach na pytania na platformie kursowej.
W każdym module projektu prezentujemy praktyczne rozwiązania i aktywności do wykorzystania w pracy w szkole. Do wyboru są zadania do realizacji z uczniami, nauczycielami lub rodzicami. Jeśli nie pracujesz z żadną z tych grup, poprosimy Cię o Twój pomysł na działanie oparte na materiałach z projektu.
7. Kontakt
Masz pytania?
Napisz do naszej ekspertki
Kamila Zaborowska, ekspertka edukacyjna,
- opowie o Twoich korzyściach,
- pomoże wejść do projektu.
8. Partnerzy
Inicjatywa finansowana przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy Norweskich i EOG w ramach Funduszu Współpracy Dwustronnej.