Konsumpcja

Konsumpcja żywności może kojarzyć się z samym kupowaniem (i spożywaniem) produktów spożywczych, jednak poruszając ten temat warto przyjrzeć się całemu łańcuchowi żywnościowemu. Nasz talerz to jego ostatni element. A co jest wcześniej?

scenariusz_cwiczenie
Scenariusz zajęć lub ćwiczenie

Co to jest dobra żywność? klasy IV-VI

Zadanie interdyscyplinarne dla klas IV-VI. Z jakich krajów pochodzą wybrane produkty, jak określić wpływ transportu żywności na środowisko, czy żywność lokalna jest dobra dla zdrowia i środowiska?

scenariusz_cwiczenie
Publikacja

Co to jest dobra żywność? klasy VII-VIII

Zadanie interdyscyplinarne dla klas VII-VII. Jaki wpływ ma produkcja żywności na środowisko, dlaczego wybór żywności ekologicznej i lokalnej jest korzystniejszy dla środowiska, jakie są cele i założenia strategii „od pola do stołu”.

graficzne
Materiały graficzne

Bioróżnorodność na co dzień

Znaczenie bioróżnorodności jest ogromne – zapewnia źródło pożywienia, leki, drewno oraz inne surowce niezbędne do życia. Wasze wybory konsumenckie mają znaczenie w jej zachowaniu.

scenariusz_cwiczenie
Scenariusz zajęć

Bioróżnorodność na co dzień

Wybierzcie przynajmniej jedną wskazówkę pomagającą chronić bioróżnorodność i spróbujcie ją wdrożyć w swoje codzienne nawyki w kolejnym miesiącu. Podejmijcie wyzwanie!

scenariusz_cwiczenie
Scenariusz zajęć

Jak matematyka może wpływać na nasze wybory konsumenckie?

Podczas zajęć uczniowie i uczennice odczytują i interpretują dane globalne dotyczące handlu i cen kawy przedstawione w tekstach i tabelach związane z konsumpcją kawy w Polsce i w wybranych krajach świata.