Scenariusz zajęć do tekstu "Granice wolności słowa"

Edukacja globalna to część kształcenia obywatelskiego i wychowania, która rozszerza ich zakres przez uświadamianie istnienia zjawisk i współzależności globalnych. Jej głównym celem jest przygotowanie odbiorców i odbiorczyń do stawiania czoła wyzwaniom dotyczącym całej ludzkości.

Celem zajęć jest wyjaśnienie pojęcia cywilizacji arabsko-muzułmańskiej i uporządkowanie pojęć oraz zwrócenie uwagi na pozytywne aspekty wpływów islamu na świat i Europę. Realizacja celów została podzielona na dwie bardziej szczegółowe ścieżki – historyczno-kulturową oraz kulturowo-religijną – mogą być realizowane w zależności od zaangażowania uczniów i uczennic, ich postaw wobec tematu czy zainteresowań. 

Zajęcia przenoszą nas do wieku XVI. Pozwalają na poznanie sytuacji różnowierców oraz zrozumienie znaczenia Aktu Konfederacji Warszawskiej. Umożliwiają także porównanie stosunku Polaków i Polek do ludzi innych wyznań czy narodowości, zarówno w przeszłości, jak i w chwili obecnej.

Zajęcia pozwolą uczniom i uczennicom dostrzec analogie w zjawiskach zachodzących w przeszłości i teraźniejszości. Poznają terminologię związaną z migracjami i zastanowią się problemem różnicowania uchodźców i imigrantów. Będą też mieli możliwość pracy, w swoim ulubionym- wirtualnym środowisku.

Strony